יוגה נשית מאמר

לדעתי היוגה הנשית היא כלי תמיכה נפשית ופיזית לאשה בשנות ה30+.
על תועלותיה הרבות של היגה אנחנו יודעיםגם בהיבט הנפשי וגם בהיבט הפיזי.


אני למדתי את הוראת היוגה עם התמחות באשטאנגה ויניאסה.ביוגה זו יש רצף קבוע של אסאנות, או מלות משתנות,אך לכול אורך התרגול והלמידה אין התיחסות למצב שבו הגיעה האישה.עושים את כול האסאנות כול הזמן.

איפושהו קצת לפני החופה או אחריה מתחיל להתגלות לו השוני האמיתי בין הגבר והאשה.
עד עכשיו שניכם עבדתם ולמדתם והבדלים משמעותיים מלבד המחזור החודשי(שגם אותו הדחקת....)לא ממש היו.
אך ברגע שישבתם והחלטתם על הבאתו של האוצר המשותף שלכם לעולם ,השתנו חייך.לא מדברים על זה,ישנו איזה קשר שתיקה בנושא,אבל נשים עוברות קשיים רבים וחייהן שונים מאוד מאלו של הגבר,בגלל האנטומיה פיזיולוגיה שלנו.
יש נשים שצריכות לעבור טיפולי פיריון עם כדורים במצב הטוב וזריקות במצב קצת פחות טוב,שמשנים להן את הגוף ומעבירים אותן טלטלות רגשיות של סירה בלב ים סוער.
נשים עוברות הפלות קלות או קשות פיזית ,אך כול הפלה היא אובדן, רגשי נפשי עמוק.
נשים עוברות הריונות שמורכבים משינויים פיזיולוגייםשל הגוף והתמודדויות נפשיות רבות.

 

ולידות ארוכות או קצרות,עם תפרים?או צניחות?

(ולא כאלו מהשמים :-) ).

בינתיים צריכה הסופרוומן של שנות ה2011 לצלוח את כול אלו תוך כדי עבודה ולימודים בתוך סקיני ג'ינס מידה 36.


האם היוגה תומכת בה ומתאימה לחייה בזמנים אלו?
כעבור זמן מה צריכה אותה סופרוומן להתמודד עם אוצרות קטנים שדורשים את תשומת ליבה ביום וגם בלילה,עם גוף שהשתנה,עם עייפות,עם כביסות אינסופיות,עם תקתוק של בית למופת,עם הגשמה עצמית,עם לימודים,עבודה,בעל......
האם היוגה תומכת בה ומתאימה לחייה בזמנים אלו?
אז כן.

מצאנו יוגה שיכולה לתת לאשה כלים לחיים טובים יותר ,לאורך השינויים האינסופיים אותם היא חווה.
ההכרה בקושי.
ההכרה בשינוי האינסופי.
ההכרה בכך שאנו נשים וכנשים צרכינו הם שונים.
לתת מקום וכבוד לאשה ,לרגשותיה,למסע שהיא עוברת.
זה לא,"יייאאאאלה נו כבר תתגברי,תעברי הלאה...."
זה לא,"מה את עושה עניין,הלאה......"
זה לא ,"יאאאלללההה תהיי חזקה ,הלאה...."
מתוך מרחב של כבוד לרגשותיה,
מתוך הבנה פיזית ונפשית של התהליכים אותם היא עוברת ,תוך כדי שימוש בנשימה ככלי להפחתת חרדה ולחיבור עמוק יותר לעצמי.
תוך כדי חיבור האשה לדימויים אינטואטיביים שיעלו מתוכה ויהוו עבורה מפה ללימוד עצמי.
תוך כדי דיבור על החשיבות בלכתוב את רגשותייך  מחשבותייך וחוויותייך ככלי לתמיכה רגשית נפשית יומיומית.
וכמובן העבודה עם הגוף,שלדעתי היא הכי חשובה.
לנסות ולהתאים את הפעילותהמתאימה לגוף האשה ולמצבו הנוכחי.
לדעת להתאים תנוחות שונות למצבים שונים.
בזמן מחזור להאט את הקצב ולא לעשות תנוחות הפוכות.
בזמן ביוץ ובגיל המעבר לעלות דופק ולהזיע.
בזמן הריון להישמר מתנוחות מסוימות ולעודד אחרות.
טיפולי פיריון מצריכים תנוחות ספציפיות בזמנים שונים......

להניע את את מפרקי האגן ולשמן אותם,
להזרים דם עשיר בחמצן לאזור המולה באנדה ולאיברי האגן והבטן,
לחזק את שרירי קרקעית רצפת האגן שיעמדו בעומס האינסופי של כוח הכובד,
לחזק את אודיאנה באנדה ששומרת על כול איברי הבטן במקומם,
לחזק חגורת כתפיים שנושאת בעול היומיומי.


ולסיכום:
החכם פטנג'לי אמר:
"דבר ידוע או בלתי ידוע על פי כמיהת התודעה להצטבע בו"
אין אנו פוגשים לעולם מציאות אובייקטיבית,אלא רק את המציאות לפי ראות עינינו-ויותר מזה-לפי מה שעינינו חפצות לראות.
הלוואי ונוכל(יש לנו היום את כול הכלים לכך)לתת לנשים שבאות לשיעורי יוגה נשית,את הכוח הפיזי שאיתו הן תוכלנה להינות מאיכות חיים טובה יותר ואחת הכוח הנפשי לצלוח כול חוויה על הצד הטוב ביותר ולהפיק ממנה את המירב/מיטב.

 

תודה מירה על היוגה הנשית שלך.

 

סיוון מעוז עשת.